Wydawca treści
Ścieżka edukacyjna „Rdziostów” w nowej odsłonie cieszy dzieci, samorządowców i leśników.
Ścieżka edukacyjna „Rdziostów” w nowej odsłonie cieszy dzieci, samorządowców i leśników.
Ścieżka edukacyjna „Rdziostów” w nowej odsłonie cieszy dzieci, samorządowców i leśników.
11 grudnia 2012 roku uroczyście otwarto zmodernizowaną ścieżkę przyrodniczo —leśną „Rdziostów" zlokalizowaną na terenie Nadleśnictwie Stary Sącz i Gminy Chełmiec.
W święcie jak powiedział nadleśniczy Paweł Szczygieł wzięło udział wielu znamienitych gości w osobach:
- Pan Bernard Stawiarski - Wójt Gminy Chełmiec,
- Pani Barbara Mirek-Michalska – przedstawiciel RDLP w Krakowie,
- Pan Eugeniusz Kowalik – poprzedni Nadleśniczy Nadleśnictwa Stary Sącz, inicjator budowy ścieżki,
- pułkownik Adam Jopek – przedstawiciel Straży Granicznej,
- Pan Stanisław Ryba – przedstawiciel Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu,
-Pani Małgorzata Borsukowska – Stefaniczek – przedstawiciel PTTK Beskid Oddział Nowy Sącz z licznie obecnymi przewodnikami,
- Radni powiatowi oraz Gminy Chełmiec.
W uroczystości uczestniczyło blisko 300 dzieci i młodzieży wraz z nauczycielami ze szkół zlokalizowanych na terenie Gminy Chełmiec. Nie zabrakło również przedstawicieli lokalnych mediów.
Uroczystość rozpoczęła się od powitania gości przez zespół sygnalistów myśliwskich sygnałem „Zbiórka" i „Powitanie". Nadleśniczy w treściwym przemówieniu przedstawił przeznaczenie, walory przyrodnicze i historie ścieżki edukacji przyrodniczo ¬— leśnej „Rdziostów". Kolejnym punktem programu było symboliczne przecięcie wstęgi przez Nadleśniczego i zacnych gości, co symbolizowało oddanie do użytku publicznego ścieżki edukacyjnej.
Po oficjalnej części Nadleśniczy zaprosił wszystkich uczestników uroczystości na ciepły posiłek, a Święty Mikołaj z Służby Leśnej rozdał dzieciom słodycze i książeczki z zakresu edukacji przyrodniczo - leśnej. Ostatnim elementem uroczystości było oprowadzenie grup dzieci po ścieżce edukacji przyrodniczo — leśnej „Rdziostów" przez pracowników Nadleśnictwa Stary Sącz.
Linki: